مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 21:302023-10-15سياسي

وضعیت آمایش سرزمین ما نامتوازن است/نهضت ملی مسکن تمرکزگراست


استادیار دانشگاه هنر اصفهان با اشاره به اینکه وضعیت آمایش سرزمین ما نامتوازن است، گفت: باید به سمت تمرکززدایی برویم اما پروژه های ما مانند نهضت ملی مسکن تمرکزگرا هستند.

- ایسنا/خراسان رضوی استادیار دانشگاه هنر اصفهان با اشاره به اینکه وضعیت آمایش سرزمین ما نامتوازن است، گفت: باید به سمت تمرکززدایی برویم اما پروژه های ما مانند نهضت ملی مسکن تمرکزگرا هستند.

عباس جهانبخش امروز، 23 مهرماه در نشست گفتمانی شهرهای نوین مولد؛ الگویی هم افزا جهت حل مشکلات اشتغال، سکونت و آمایش سرزمین که در محل شورای اسلامی شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: معماری و شهرسازی قبل از هر کاری باید دو سوال مهم بپرسد؛ اینکه انسان شایسته کیست و جامعه مطلوب کدام است؟ وی افزود: رسالت اصلی معماری و شهرسازی تسهیل تحقق وضعیتی بوده که بهینه فرض شده است.

در اینجا باید بدانیم صورت شایسته زندگی که فضای اجتماعی ایران معاصر می خواهد آن را محقق کند، کدام است تا طبق آن تعریف شهر مطلوب را داشته باشیم.

جهانبخش با بیان اینکه TOD مخفف توسعه شهری ترانزیت محور از دهه 1990 مطرح شد، عنوان کرد: ایده اصلی طرح این بود که شهر را از اشغال ماشین ها پس بگیرد و به پیاده و دوچرخه بدهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت آمایش سرزمین ما نامتوازن است/نهضت ملی مسکن تمرکزگراست

وضعیت آمایش سرزمین ما نامتوازن است/نهضت ملی مسکن تمرکزگراست