مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 18:202023-10-21اقتصادي

فعالیت 20 هزار نفر در حوزه صنایع دستی آذربایجان شرقی


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از اشتغال و فعالیت 20 هزار نفر در حوزه صنایع دستی این استان خبر داد و گفت: اشتغال در این حوزه در حال افزایش است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از اشتغال و فعالیت 20 هزار نفر در حوزه صنایع دستی این استان خبر داد و گفت: اشتغال در این حوزه در حال افزایش است.

احمد حمزه زاده در گفت وگو با خبرنگاران عنوان کرد: میزان اشتغالزایی رشته های مختلف صنایع دستی استان وسیع بوده و می توان با ارائه تسهیلات و برگزاری دوره های مختلف آموزشی رقم کنونی را افزایش داد.

وی افزود: صنایع دستی جزو حوزه هایی است که علاوه بر منافع و درآمدهای اقتصادی، در هویت بخشی و ارائه تاریخ و فرهنگ ایران اسلامی نقش موثری ایفا می کند.

وی، مجموع رشته های زنده و فعال صنایع دستی آذربایجان شرقی را 85 رشته اعلام و اظهار کرد: این رشته های متنوع و زیبا که هر کدام بیانگر تاریخ و نماد فرهنگی مناطق مختلف شهری و روستایی است، دارای پیشینه های تاریخی طولانی هستند که در تلاش هستیم ضمن توسعه آموزش آن ها، با اجرای برنامه های تبلیغی، آموزشی و ترویجی جلوی نابودی آن ها را تا حد امکان و توان بگیریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 20 هزار نفر در حوزه صنایع دستی آذربایجان شرقی

فعالیت 20 هزار نفر در حوزه صنایع دستی آذربایجان شرقی