مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 09:152023-10-02سياسي

خروج مصلحت از ریل تشخیص مصلحت


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در 13 دی 1395 طرح «ارتقای اعتبار اسناد رسمی» با امضای 17 نماینده مجلس دهم به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ارجاع شد.

- طرح الزام به ثبت رسمی معاملات که چند سالی در رفت و برگشت میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان بود حالا به موضوع مناقشه میان برخی نمایندگان مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام بدل شده است.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در 13 دی 1395 طرح ارتقای اعتبار اسناد رسمی با امضای 17 نماینده مجلس دهم به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ارجاع شد.

در 10 اردیبهشت 1398 هم غلامحسین محسنی اژه ای که آن زمان معاون اول قوه قضاییه به ریاست سید ابراهیم رییسی بود در مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، بر اهمیت اعتباربخشی به اسناد رسمی اشاره کرد و گفت: سند رسمی هم همینطور است و باید مورد توجه باشد که آیا به یک سند عادی به چه میزان می توان اعتبار داد.

آیا سند عادی سبب تملک می شود یا نه؟ ما به خاطر ضروریات جامعه حتما نسبت به اعتبار بخشی به برخی اسناد باید تجدید نظر کنیم و باید به سند رسمی بیش از گذشته اعتبار دهیم.

محسنی اژه ای همچنین تصریح کرد: اگر لازم است راه های قانونی را طی کنیم و اگر لازم است نسبت به اعتبار اسناد عادی و اسناد رسمی مردم را توجیه کنیم که بدانند معامله با اسناد غیررسمی چه مخا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خروج مصلحت از ریل تشخیص مصلحت

خروج مصلحت از ریل تشخیص مصلحت