مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 07:552023-10-10پزشكي

شیوع بیماری آنفولانزا را جدی بگیریم


پزشک اورژانس بیمارستان کاشانی شهرکرد با اشاره به اینکه فصل پاییز آغاز زمان ابتلا به بیماری آنفولانزا است، گفت: در این فصل با توجه به شروع فعالیت مدارس و تغییر شکل بسیاری از ارتباطات اجتماعی شیوع این بیماری افزایش پیدا می کند بنابراین رعایت موارد بهداشتی .

- فرزاد مردانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد درخصوص بیماری آنفولانزا، علایم و راه های درمان آن، گفت: آنفولانزا یک بیماری ویروسی است که به سطح ایمنی بدن انسان وابستگی دارد یعنی ویروس در بدن افرادی که مقاومت بدنی و سطح ایمنی ضعیفی دارند به راحتی فعالیت خود را آغاز می کند.

در بیماری آنفولانزا بیمار دچار عفونت تنفسی می شود پزشک اورژانس بیمارستان کاشانی شهرکرد ادامه داد: ویروس آنفولانزا معمولا در ریه افراد فعالیت می کند بنابراین فرد بیمار دچار عفونت تنفسی می شود.

وی با اشاره به اینکه علایم بیماری آنفولانزا مشابه بیماری سرماخوردگی است، افزود: یعنی سردرد، درد ماهیچه، درد بدن، ضعف و بی حالی، تغییر در تن صدا، گرفتگی و آبریزش بینی، گاهی اوقات و معمولا در اطفال اسهال و استفراغ، دل درد و دل پیچه از جمله علائم بیماری آنفولانزا به شمار می آید.

مردانی عنوان کرد: در برهه ای از زمان بیماری آنفولانزا که به آنفولانزا اسپانیایی شناخته می شد در سراسر دنیا منجر به وقوع میلیون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوع بیماری آنفولانزا را جدی بگیریم

شیوع بیماری آنفولانزا را جدی بگیریم