مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 09:052023-09-25بين الملل

مخالفت لاپید با غنی سازی اورانیوم توسط عربستان


رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی حمایت خود را از توافق عادی سازی روابط با عربستان اعلام کرد؛ اما با غنی سازی اورانیوم توسط عربستان مخالف است.

- رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی حمایت خود را از توافق عادی سازی روابط با عربستان اعلام کرد؛ اما با غنی سازی اورانیوم توسط عربستان مخالف است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت فلسطین الیوم، یاییر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: من از توافق عادی سازی روابط با عربستان حمایت می کنم.

این روند قبلا آغاز شده است؛ اما نباید به عربستان اجازه غنی سازی اورانیوم داده شود، چراکه این مساله خطری علیه اسراییل است و منجر به رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه می شود.

به نقل از میدل ایست نیوز، لاپید در مصاحبه ای با شبکه کان رژیم صهیونیستی گفت: من از توافق عادی سازی روابط با سعودی ها حمایت می کنم؛ اما اجازه دادن به آنها برای غنی سازی اورانیوم ممنوع است.

این خطری برای امنیت اسراییل است.

وی افزود: (در این صورت) ترکیه و مصر فوراً می خواهند وارد فرآیند غنی سازی اورانیوم شوند و امارات نیز از توافقی که امضا کرده خارج شده و خواهان غنی سازی اورانیوم خواهد شد.

لاپید در خصوص نتایج سفرش به واشنگتن گفت: از طریق مذاکراتی دشوار می توان بدون اعطای حق غنی سازی اورانیوم به عربستان در خاکش به توافق رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت لاپید با غنی سازی اورانیوم توسط عربستان

مخالفت لاپید با غنی سازی اورانیوم توسط عربستان