مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 10:002023-10-11اقتصادي

تسهیلات مسکن روستایی باید به 400 میلیون تومان برسد


با توجه به زلزله خیز بودن کشور و غیر مقاوم بودن خانه های روستایی، لازم است برای بازسازی و مقاوم سازی آنها تسهیلات مسکن روستایی به 400 میلیون تومان برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از مهم ترین وعده های دولت سیزدهم ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال بود.

در حال حاضر، ساخت مسکن در محورهایی نظیر اراضی 99 ساله، خود مالکی شهری، بافت فرسوده و خودمالک روستایی بخش های مختلفی هستند که  یک میلیون واحد مسکونی را تشکیل می دهند.

در این بین ساخت مسکن روستایی از اهمیت بالایی برخوردار است، در حدود 2 میلیون واحد روستایی نیازمند نوسازی و بهسازی هستند؛ با توجه به این که کشور ایران روی کمربند زلزله خیز قرار دارد لازم هست، هرچه زودتر واحدهای فرسوده و قدیمی نوسازی شوند.

مسکن یکی از مهم ترین نیازهای اولیه ی هر انسانی است که بر رفاه خانواده تاثیر مستقیم دارد، در صورتی که مسکن متناسب برای خانواده ها در روستا فراهم باشد، انگیزه ی روستاییان برای ماندگاری در روستا و حتی مهاجرت معکوس حاشیه نشینان به روستا فراهم خواهد شد.

از سوی دیگر، خبرهای زلزله های پرشمار که به حادثه ای دلخراش و فوت تعدادی از هم وطنان کشور منتهی شد، همواره زمینه ناراحتی هر انسانی را فراهم می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسهیلات مسکن روستایی باید به 400 میلیون تومان برسد

تسهیلات مسکن روستایی باید به 400 میلیون تومان برسد