مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 10:502023-09-30سياسي

باکو: گذرگاهی امن را برای خروج ارمنی ها از قره باغ تضمین می کنیم


مشاور سیاست خارجی رییس جمهوری آذربایجان در سخنانی ار تصمیم کشورش برای ایجاد یک گذرگاه امن برای ارمنی هایی که درصدد ترک قره باغ هستند، خبر داد.

- مشاور سیاست خارجی رییس جمهوری آذربایجان در سخنانی ار تصمیم کشورش برای ایجاد یک گذرگاه امن برای ارمنی هایی که درصدد ترک قره باغ هستند، خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حکمت حاجی اف، مشاور سیاست خارجی رییس جمهور آذربایجان در گفت وگو با وبسایت صهیونیستی i24NEWS گفت: آذربایجان گذردگاه امن و آبرومندانه ای را برای ارامنه ای که به میل خود قصد ترک منطقه قره باغ کوهستانی را دارند، فراهم می کند.

وی گفت: آذربایجان کمک های بشردوستانه ای را به ارمنی هایی که مناطق تحت کنترل شورشیان تسلیم شده را ترک می کنند، ارائه می کند.

حاجی اف افزود: اطمینان از ادامه زندگی آذربایجانی ها و ارمنی ها در کنار هم با عزت، رفاه و احترام متقابل، یک اصل مهم برای چشم انداز باکو است.

وی با تاکید بر پیام جمهوری آذربایجان به ساکنان محلی قره باغ مبنی بر اینکه امنیت آنها تضمین شده است، ادامه داد: باکو به آزادی رفت و آمد و خواسته افرد احترام می گذارد.

قره باغ کوهستانی، منطقه ای کوچک که جمعیتی اغلب ارمنی تبار را در خود جای داده است در دهه 1990 میلادی و نیز سال 2020 دوبار به کانون جنگی تمام عیار میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان تبدیل شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باکو: گذرگاهی امن را برای خروج ارمنی ها از قره باغ تضمین می کنیم

باکو: گذرگاهی امن را برای خروج ارمنی ها از قره باغ تضمین می کنیم