مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 09:052023-09-25اقتصادي

رشد 13 درصدی جوجه ریزی در استان سمنان


مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از رشد 13 درصدی جوجه ریزی در سال جاری نسبت به سال گذشته در این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، حمیدرضا حسینی، مدیرکل دامپزشکی استان سمنان صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری 14 میلیون و 500 هزار قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد 13 درصدی داشته است.

وی از وجود 501 واحد پرورش طیور صنعتی در استان خبر داد و عنوان کرد: ظرفیت اسمی تولید این واحدهای صنعتی 14 میلیون و 700 هزار قطعه است که فعالیت این واحدها ظرفیت اشتغال قابل توجهی را برای استان سمنان ایجاد کرده است.

حسینی با بیان اینکه 42 مرکز پرورش مرغ تخم گذار با ظرفیت تولید 700 هزار قطعه در استان وجود دارد؛ ابراز داشت: در تمامی مراکز مذکور دو نوبت واکسیناسیون آنفلوانزا انجام شده و این مراکز مورد بازدیدهای میدانی و مکرر قرار دارد.

وی افزود: در ایام پایانی تابستان 199 هزار قطعه طیور روستایی به صورت رایگان واکسن نیوکاسل را دریافت کردند که این واکسیناسیون مجدداً در سه ماه آینده تکرار خواهد شد.

حسینی با اشاره به آموزش محور بودن رویکرد اداره کل دامپزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: به منظور آموزش، ترویج، افزایش بهره وری و حفظ سلامت گله، برای پرورش دهندگان طیور صنعتی و روستایی، چهار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 13 درصدی جوجه ریزی در استان سمنان

رشد 13 درصدی جوجه ریزی در استان سمنان