مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 12:252023-10-04اجتماعي

آهوان دشت سهرین سرشماری می شود


رییس روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: سرشماری آهوان دشت سهرین و منطقه شکارممنوع فیله خاصه زنجان نیمه دوم مهرماه آغاز شد.

- ایسنا/زنجان رییس روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: سرشماری آهوان دشت سهرین و منطقه شکارممنوع فیله خاصه زنجان نیمه دوم مهرماه آغاز شد.

امجد باقری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: سرشماری جمعیت آهوان در مناطق زیستی این استان با مشارکت تعدادی از محیط بانان سر محیط بانی سهرین و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست طبیعی در قالب گروه های مختلف به صورت خودرویی و موتوری انجام می شود.

وی با بیان اینکه این سرشماری در این مناطق به مدت دو روز خواهد بود، ادامه داد: دشت سهرین جزو منطقه حفاظت شده سرخ آباد و تنها زیستگاه آهو در شمال غرب کشور است و زیستگاه بکر و مناسبی برای این گونه جانوری زیبا و شاخص محسوب می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: تغییر الگوی کشت، حفر چاه های غیرمجاز و ورود خودروهای مختلف از سوی کشاورزان موجب شده تا زیستگاه دشت سهرین با خطر جدی مواجه شود.

باقری در ادامه با بیان اینکه در آبان ماه و آذر نیز حیات وحش منطقه خرمنه سر طارم و پناهگاه و منطقه حفاظت شده انگوران نیز سرشماری خواهد شد، افزود: کل و بز گونه غالب در منطقه طارم است و قوچ و میش و کل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آهوان دشت سهرین سرشماری می شود

آهوان دشت سهرین سرشماری می شود