مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 09:252023-10-01سياسي

گفت وگوی «رحمان» و مقامات ارشد آلمان با دستور کار توسعه روابط


رییس جمهور تاجیکستان در حاشیه اولین نشست سران کشورهای «آسیای مرکزی و آلمان» با صدراعظم آلمان دیدار و همکاری همه جانبه بین دو کشور را بررسی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان با اولاف شالتز صدراعظم فدرال آلمان دیدار و گفت وگو کرد.

در جریان این دیدار که در حاشیه اولین نشست سران کشورهای آسیای مرکزی و آلمان در برلین برگزار شد، تعدادی از موضوعات مربوط به همکاری همه جانبه بین دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دو طرف در مورد مسائل همکاری در زمینه تجارت و اقتصاد، انرژی، صنعت، حمل و نقل و همچنین حوزه های فرهنگی و بشردوستانه به ویژه آموزش و گردشگری تبادل نظر کردند.

در چارچوب برنامه های توسعه شتابان صنعتی سازی، از حوزه های معدن، متالورژی، مهندسی مکانیک، صنایع سبک و غذایی و همچنین جذب سرمایه برای صنایع مختلف، به عنوان زمینه های اولویت دار یاد شد.

با در نظر گرفتن توانمندی های صادراتی تاجیکستان بر لزوم ایجاد مشاغل مشترک در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی و مراکز لجستیک، تاکید شد.

همکاری در زمینه آب، تغییرات اقلیمی، توسعه ظرفیت های تولید انرژی سبز، اجرای طرح های جهانی تاجیکستان در حوزه آب و حفاظت از یخچال های طبیعی از موضوعات مهم این نشست بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی «رحمان» و مقامات ارشد آلمان با دستور کار توسعه روابط

گفت وگوی «رحمان» و مقامات ارشد آلمان با دستور کار توسعه روابط