مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 14:302023-10-04سياسي

وقف باید براساس نیازهای جامعه، به روز شود


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: وقف باید خود را به روز کند تا بخشی از نیازهای امروز جامعه که در گذشته وجود نداشته، برآورده شود و با فرهنگسازی وقف را به سمت نیت عام تر سوق دهید.

- ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: وقف باید خود را به روز کند تا بخشی از نیازهای امروز جامعه که در گذشته وجود نداشته، برآورده شود و با فرهنگسازی وقف را به سمت نیت عام تر سوق دهید.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی ظهر امروز 12 مهرماه در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان به مناسبت هفته وقف اظهار کرد: حفاظت، حراست و احیاء وقف اجر و ثواب دارد.

او اسلام را یک دین اجتماعی و جامع معرفی کرد و افزود: طبیعی است که دین اسلام در همه حوزه های جامعه طرح داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ادامه داد: حاکمیت و دولت همه نیازهای جامعه را نمی توانند برطرف کنند زیرا حجم کارها بسیار زیاد است و این مختص این دوره نیست بلکه در همه ادوار تاریخ چنین مشکلی وجود داشته است.

او بیان کرد: اسلام برای آنکه بتواند بخشی از نیازهای جامعه راحل کند، موضوع وقف را مطرح کرده لذا یکی از احکام مترقی و پیشرفته بحث موقوفات است که تنوع نیت ها در آن وجود دارد و با وقف می توان بخشی از نیازهای جامعه را برطرف کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقف باید براساس نیازهای جامعه، به روز شود

وقف باید براساس نیازهای جامعه، به روز شود