مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 10:252023-10-07سياسي

آمریکا در موضوع تبادل زندانیان از شروط خود دست برداشت


محمد مرندی، تحلیلگر مسائل بین الملل ضمن اشاره به توافق اخیر میان ایران و آمریکا بر سر تبادل زندانیان، میگوید: اگر آمریکایی ها اراده داشته باشند امکان احیای برجام نیز وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از میزان، اجرای توافق تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا سبب شد تا مسئله زمان ازسرگیری مذاکرات رفع تحریم ها و متن مورد استناد برای آغاز این روند در هفته های اخیر به محل گمانه زنی های مختلفی تبدیل شود.

در همین حال، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان به تازگی اعلام کرد: ما در مسیر مذاکره و دیپلماسی هستیم و به محض اینکه به نقطه توافق نزدیک شویم، اطلاع رسانی می کنیم.

سید محمد مرندی ، استاد دانشگاه و تحلیلگر مسائل بین الملل در گفت وگو با میزان معتقد است چشم انداز مذاکرات برجامی با هدف دست یابی به توافق، به این امر بستگی دارد که آیا آمریکایی ها روند اخیر را ادامه می دهند یا خیر.

مرندی با اشاره به اینکه آمریکا در توافق تبادل زندانیان با ایران منطقی رفتار و اقدام کرد، گفت: در ماجرای تبادل زندانیان و آزادسازی دارایی های مسدود شده ایران، آمریکا از شروط قبلی خود دست برداشت و این یک موفقیت بسیار مهم برای کشور بود.

وی اظهار کرد: اگر آمریکایی ها برای احیای برجام در همین مسیر منطقی حرکت کنند، نتیجه ای که حاصل می شود، هم به نفع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا در موضوع تبادل زندانیان از شروط خود دست برداشت

آمریکا در موضوع تبادل زندانیان از شروط خود دست برداشت