مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مهر 1402 ساعت 10:002023-09-29بين الملل

چرا آمریکا از خاورمیانه دل نمی کند؟!


تحرکات مشکوک آمریکا در منطقه مرزی عراق و سوریه که یک مکان راهبردی برای همه بازیگران داخلی و خارجی در غرب آسیاست، نمی تواند تصادفی باشد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - الف نوشت: با وجود اینکه بسیاری از کارشناسان و ناظران همچنان بر این باورند که حضور آمریکا در منطقه، حضوری نمادین و صرفا با هدف حفظ منافع این کشور است و حضور نظامی ایالات متحده در منطقه به معنای قصد آن برای انجام عملیات نظامی جدید نبوده و نظامیان واشنگتن به شکل موقت در غرب آسیا مستقر هستند؛ اما حقیقت چیز دیگری است.

شواهد صراحتا نشان می دهد که آمریکا به دنبال بقای حضور نظامی خود در منطقه است؛ حتی اگر تعداد نیروهای خود را به حداقل برساند.

تاکید بر ماندن در منطقه، چیزی است که اخیرا از زبان خودِ آمریکایی ها بیان شده و آخرین مورد آن مربوط به صحبت های ژنرال مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده بود که در جریان سفر خود به اردن در اوایل سپتامبر گفت: منطقه خاورمیانه برای ایالات متحده بسیار مهم است و هرگز نمی توان تصور کرد که آمریکا خاورمیانه را رها کند .

اما علاوه بر اظهارات و مواضع علنی آمریکایی ها، باید به برخی اقدامات میدانی انجام شده توسط واشنگتن به ویژه در منطقه مرزی بین عراق و سوریه نیز اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا آمریکا از خاورمیانه دل نمی کند؟!

چرا آمریکا از خاورمیانه دل نمی کند؟!