مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 23:052023-10-04بين الملل

ترودو: دنبال تشدید تنش با هند نیستیم


نخست وزیر کانادا در پی تصمیم دولت هند برای اخراج ده ها تن از دیپلمات های کانادایی گفت، اُتاوا خواستار تشدید تنش ها با دهلی نو نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جاستین ترودو ، نخست وزیر کانادا در ادامه اختلاف کشورش با هند بر سر قتل یک رهبر جدایی طلب سیک اعلام کرد، دولتش به دنبال تشدید تنش ها با دولت دهلی نو نیست.

این صحبت های ترودو در واکنش به تصمیم هند برای اخراج 40 دیپلمات کانادایی مطرح شدند.

اختلاف میان هند و کانادا بعد از آن بالا گرفت که جاستین ترودو چندی پیش تیراندازی مرگبار دو مرد نقاب دار به  هاردیپ سینگ نجار ، یکی از چهره های جدایی طلب سیک ایالت پنجاب در بریتیش کلمبیای کانادا در ماه ژوئن را به هند نسبت داد.

هندادعاهای ترودو را رد کرده و پوچ و مغرضانه خواند و ابتدا دست به تعلیق صدور ویزا برای شهروندان کانادایی زد اما در جدیدترین تصمیمش از کانادا خواسته تا 40 دیپلمات دیگر خود را از این کشور خارج کند.

دهلی نو به  اُتاوا اولتیماتوم داد که تا تاریخ 10 اکتبر دیپلماتهایش را از هند خارج کند و تهدید کرد پس از این تاریخ مصونیت دیپلماتهای کانادایی در خاک هند را تضمین نمی کند.

  به نوشته روزنامه هندوستان تایمز ، جاستین ترودو در گفتگو با خبرنگاران در روز سه شنبه در شهر اُتاوا در واکنش به تصمیم هند برای اخراج این دیپلما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترودو: دنبال تشدید تنش با هند نیستیم

ترودو: دنبال تشدید تنش با هند نیستیم