مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 مهر 1402 ساعت 18:362023-10-05سياسي

قانون و دستورالعمل مدونی برای اداره مساجد وجود ندارد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، حجت الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده با بیان اینکه طی چندین سال مدیریت خود برای نخستین بار است که شاهد تشکیل جلسه ای برای مطرح کردن مشکلات مساجد است و با تقدیر از این اقدام اظهار کرد: از بین 22 دستگاهی که از امکانات مساجد استفاده می کنند، فقط چند دستگاه کمک می کنند و بقیه هیچ گونه احساس مسؤولیتی در این حوزه ندارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با تاکید بر اینکه اوقاف مسؤولیت صدوراحکام برای هیأت امنای مساجد را بر عهده دارد، افزود: در این رابطه مرکز رسیدگی به امور مساجد تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه هیچ قانون و دستورالعمل مدونی برای اداره مساجد وجود ندارد، افزود: پرداخت حق الزحمه روحانیت هم متولی ندارد به همین دلیل امکان تعطیلی نماز جماعت مساجدی که درآمد پایدار ندارند هم وجود دارد.

کرمی به پرداخت 10 میلیاردی خسارت به مساجد توسط اوقاف اشاره و تاکید کرد: سازمان در این رابطه دیگر مسؤولیت قبول نمی کند مگر اینکه رابطه بین مسجد و اوقاف به لحاظ اداره ثبیت شده باشد، چرا که این پرداخت ها مشکل شرعی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون و دستورالعمل مدونی برای اداره مساجد وجود ندارد

قانون و دستورالعمل مدونی برای اداره مساجد وجود ندارد