مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 08:502023-09-27اجتماعي

مرگ خاموش درختان میوه سیرچ زیر سایه سکوت جهاد کشاورزی


درختان مان دارند خشک می شوند، از هر ده ردیف درخت، 8 تا خشک شده و بقیه هم در خطر هستند، ما در مبارزه با آفت ها تنهاییم، زبان ما باشید و بگویید درختان مان را نجات دهند.

- خبرگزاری فارس کرمان _ سیرچ، تافته جدا بافته کرمان است، تیکه ای که از دل بهشت جدا شده و ناگهان در منطقه کویری کرمان به زمین افتاده است، آب و هوای کوهستانی و دل انگیزی دارد، کمتر جایی در کرمان پیدا می شود مثل این منطقه باشد.

 سیرچ را همیشه با حس وحال خوبِ آخر هفته ها می شناختیم، یادآوری اش طراوت باران بود و لطافت شکوفه های بهاری! تا اینکه خبر آوردند دردی روی دل کشاورزان این منطقه نشسته و انگار هیچ کسی هم به فکر درمانش نیست.

 اگر روزی بار و بندیل سفر آخر هفته تان را به سوی منطقه سیرچ می بستید، نگاه تان را از لابه لای سروها و چنارهای سر به فلک کشیده اش عبور داده و دنبال خورشید بودید، یا حس وحال کسانی را که در آن منطقه زندگی می کردند و سرتاسر زندگی شان را روی شکوفه های ریز و رنگارنگ تنظیم کرده به تابستان و میوه های آبدارش می رسیدند، از پاییز هزار رنگش می گذشتند و در هیاهوی پیست زیبای سفید پوشش گم می شدند، را به بهای گزافی خریدار بودید، چشم از این گزارش برندارید که خبرهای خوبی برایتان ندارم! با من بیایید و با هم مطالبه کنیم تا آن بهشت همچنان برایمان باقی بماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ خاموش درختان میوه سیرچ زیر سایه سکوت جهاد کشاورزی

مرگ خاموش درختان میوه سیرچ زیر سایه سکوت جهاد کشاورزی