مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1402 ساعت 13:302023-10-17اقتصادي

ذخایر ارزی ایران در حال افزایش است/ بدهی خارجی نداریم


معاون بانک مرکزی با اشاره به رشد متوازن بخش های مختلف اقتصادی ایران و افزایش تاب آوری اقتصاد کشورمان در برابر شوک های اخیر جهانی گفت: وضعیت ذخایر ارزی ایران به دلیل رشد صادرات نفتی و غیرنفتی در حال افزایش است و ایران بدهی خارجی ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد شیریجیان طی سخنانی در نشست معاونین و مدیران بانک های مرکزی کشورهای حوزه خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول (MENAP) با اشاره به تلاش بسیاری از کشورها برای کاهش تورم با ابزارها و سیاست های مختلف پولی اظهار کرد: روند قابل توجه کاهش تورم در شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) و شاخص قیمت تولید کننده (PPI) در ایران نیز آغاز شده است.

معاون اقتصادی بانک مرکزی تصریح کرد: در ماه‎ های اخیر و با تثبیت ارزش ریال، فشارهای تورمی تا حدودی تعدیل شده است.

با این وجود، سیاست های تنظیمی بانک مرکزی برای اطمینان از روند کاهش تورم به سطوح مناسب و هدف گذاری شده، به ویژه به دلیل افزایش تقاضا و رونق فعالیت های داخلی، همچنان پابرجا خواهد ماند.

شیریجیان در ادامه سخنان خود تأکید کرد: وضعیت کنونی اقتصاد ایران با وجود شوک های اخیر جهانی، نسبت به قبل بهبود یافته است و فعالیت های اقتصادی در مسیر رونق قرار دارد بطوریکه تولید ناخالص داخلی حقیقی در سال 2022، به میزان چهار درصد رشد کرد و نرخ رشد آن در سه ماهه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخایر ارزی ایران در حال افزایش است/ بدهی خارجی نداریم

ذخایر ارزی ایران در حال افزایش است/ بدهی خارجی نداریم