مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 16:012023-10-02پزشكي

علائم اختلالات شنوایی در کودکان را بشناسید


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تأکید براهمیت تشخیص زودرس اختلالات شنوایی، گفت: هر چه تشخیص اختلالات شنوایی زودتر باشد، مداخلات توانبخشی شنوایی سریعتر انجام می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، احمد ناظری، دانشیار گروه شنوایی شناسی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی براهمیت تشخیص زودرس اختلالات شنوایی تاکید کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تاکید کرد: تشخیص زودرس اختلالات شنوایی باعث ارایه بهتر خدمات و مداخلات درمانی  وتوانبخشی شنوایی و در نتیجه باعث کاهش تعداد ناشنوایان می شود وی با اشاره به اجرای طرح ملی غربالگری شنوایی کودکان در بدو تولد و هنگام ورود به مدرسه در تمام کشور،گفت: در این طرح در قالب دو آزمون و با استفاده از ابزار غربالگری در نخستین ساعات زندگی نوزاد ارزیابی و بررسی عصب شنوایی و گوش داخلی انجام می شود و سلامت شنوایی وی بررسی می شود.

به گفته وی غربالگری شنوایی در بدو ورود به مدرسه نیز در قالب طرح ملی سنجش انجام می شود.

دانشیار دانشگاه افزود: در صورت وجود علایم مربوط به اختلال شنوایی، کودک به کلینیک شنوایی سنجی ارجاع می شود تا ضمن انجام آزمون، کمیت و کیفیت کاهش شنوایی مشخص شده و درمان های دارویی و جراحی یا مداخلات توانبخشی برای آنان انجام پذیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم اختلالات شنوایی در کودکان را بشناسید

علائم اختلالات شنوایی در کودکان را بشناسید