مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 11:302023-10-08بين الملل

برنامه عراق برای مقابله با خشکسالی های پیش رو


در حالی که سازمان های بین المللی از تشدید خشکسالی عراق در سالهای آتی خبر می دهند، این کشور برنامه های جدیدی را برای مقابله با این پدیده شوم طراحی کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در حالی که سازمان های بین المللی  از تشدید خشکسالی های عراق در سالهای آتی خبر می دهند این کشور برنامه های جدیدی را برای مقابله با این پدیده شوم طراحی کرده است و امیدوار است که بتواند تا حدود زیادی شرایط وخیم را بهبود بخشد.

آنطور که مقامات عراق اعلام کرده اند: این کشور به سدسازی های گسترده روی آورده و می خواهند همه آبهای سرگردان در این کشور را جمع آوری کرده و در بخش کشاورزی یا شرب استفاده کنند.

وزیر آب عراق اعلام کرده است که در نظر دارد 36 سد مخزنی در این کشور بسازد که به طور ملموسی شرایط خشکی و بی آبی را در این کشور تعدیل خواهد کرد.

این اقدام دولت عراق برای سدسازی های گسترده در این کشور در حالی است که نگاه کارشناسان نسبت به د هه های گذشته تغییر کرده و معتقد هستند که سدسازی را باید بسیار محتاط تر انجام داد زیرا عواقب جبران ناپذیری برای  محیط زیست دارد، باید قبل از هر اقدامی مطالعات زیست محیطی پروژه های سدسازی پاسخ مثبتی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه عراق برای مقابله با خشکسالی های پیش رو

برنامه عراق برای مقابله با خشکسالی های پیش رو