مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 09:052023-09-27بين الملل

هیچ نشانه ای مبنی بر خروج سفیر فرانسه از نیجر وجود ندارد


علی رغم اظهارات یکشنبه شب رییس جمهوری فرانسه مبنی بر خروج سفیر کشورش از نیجر طی ساعات آتی؛ اما منابع مطلع از اجرایی نشدن این تصمیم پاریس و مشخص نبودن سرنوشت وی پرده برداشته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رویترز در این باره اعلام کرد: علی رغم گذشت دو روز از اظهارات امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه مبنی بر اینکه سیلوین اتی سفیر فرانسه طی ساعات آتی از نیامی پایتخت نیجر خارج خواهد شد؛ اما همچنان محل اختفای سیلوین نامشخص است.

طبق این گزارش، سفارت فرانسه در نیجر چند هفته است که بسته شده و اعتراضات پراکنده در اطراف آن سازماندهی می شود؛ اتفاقی که منجر به افزایش فشار بر پاریس برای بازگرداندن سفیر خود شده است.

به گفته منابع دیپلماتیک، برق و آب ساختمان سفارت پاریس در نیامی قطع شده است و تیم دیپلماتیک فرانسه در آن از جیره نظامی استفاده می کند.

آنه کلر لژاندر، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در پاسخ به سوال رویترز درباره سرنوشت سفیر پاریس از افشای نحوه بازگشت و یا وجود موانعی در مسیر خروج وی از نیامی خودداری کرد.

لژاندر همچنین از افشای این موضوع خودداری کرد که آیا سفیر همچنان در نیامی است و یا چه تعداد از کارکنان دیپلماتیک در سفارت باقی مانده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیچ نشانه ای مبنی بر خروج سفیر فرانسه از نیجر وجود ندارد

هیچ نشانه ای مبنی بر خروج سفیر فرانسه از نیجر وجود ندارد