مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مهر 1402 ساعت 09:402023-09-24بين الملل

امیرعبداللهیان: ملاک برای ایران رفتار دولت آمریکاست


وزیر امور خارجه کشورمان در نشست با برخی صاحبنظران، سفرا و دیپلمات های بازنشسته آمریکایی گفت که آنچه برای دولت و ملت ایران ملاک است، رفتار دولت آمریکا و نه گفتار آن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از  تابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛  حسین امیر عبداللهیان تاکید کرد: اگر دولت امریکا جدی باشد، می توان در کوتاه مدت، مذاکرات را جمع بندی کرد و آنگاه همه طرف ها به برجام و تعهدات کامل خود برگردند.

رییس دستگاه سیاست خارجی در این نشست با تبیین برخی چالش ها و مشکلات غرب آسیا، مواضع و دیدگاه های کشورمان را درباره برخی تحولات و پرونده های بحرانی منطقه به ویژه فلسطین، افغانستان و اوکراین تبیین کرد.

امیرعبداللهیان، بحران افغانستان را یکی از بحران های ریشه دار منطقه دانست که آثار و پیامد های زیادی بر منطقه به ویژه، خطر گسترش تروریسم و بحران آوارگان و پناهجویان داشته است.

وزیر امور خارجه، حضور چند میلیون پناهجوی افغانستانی در ایران را صرفا یکی از پیامد های بی ثباتی در افغانستان برای کشورمان و دیگر همسایگان برشمرد.

امیرعبداللهیان، ادامه تروریسم و خطر گسترش آن در منطقه را یکی دیگر از نگرانی ها و تهدیدات پیش روی منطقه و جهان دانست که بخش عمده آن ریشه در سیاست ها و مداخلات خارجی در منطقه دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امیرعبداللهیان: ملاک برای ایران رفتار دولت آمریکاست

امیرعبداللهیان: ملاک برای ایران رفتار دولت آمریکاست