مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 12:302023-10-01پزشكي

60 درصد از هزینه های درمان مربوط به سالمندان است


در آستانه روز جهانی سالمندی، وبینار هوش مصنوعی و سالمندی توسط گروه پژوهشی سلامت سالمندی جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، محمدرضا لک پور - سرپرست معاونت پژوهشی این واحد - ضمن تبریک روز جهانی سالمند، با بیان اهمیت و ضرورت توجه به سالمندان و مسائل مرتبط با سالمندی، تصریح کرد: باتوجه به اهمیت چالش های جمعتی در کشور و سرعت افزایش جمعیت به سمت سالمندی، نیاز است که متخصصان و صاحب نظران به این مسئله ورود جدی تری پیدا کنند.

وی با بیان اینکه حدود 60 درصد از هزینه های درمانی را سالمندان به خود اختصاص می دهند، اظهار کرد: این سرانه درمانی، بار زیادی را برای خانواده ها و  سیستم های درمانی، بیمه ها و .

دارد.

همچنین در حال حاضر منابع کمی برای ارائه خدمات مراقبتی و بهداشتی - درمانی از طرف نهادهای دخیل در نظر گرفته شده است که نیاز سالمندان را برطرف نمی کند.

لک پور با بیان اینکه امروزه استفاده از فناوری های روز دنیا به عنوان ابزارهای مؤثر در پیشگیری و مدیریت بیماری ها به ویژه در مراحل ابتدایی  امری ضروری به نظر می رسد، گفت: هوش مصنوعی یکی از این ابزارهاست که استفاده از آن می تواند به طور مؤثری بر تعامل و عملکردهای شناختی سالمندان تأثیر بگذارد و ضمن افزایش استقلال و ایمنی، رضایتمندی را در س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

60 درصد از هزینه های درمان مربوط به سالمندان است

60 درصد از هزینه های درمان مربوط به سالمندان است