مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 09:502023-10-09بين الملل

رقابت تسلیحاتی آسیا و پیشرفت چین در زیردریایی های هسته ای


رقابت تسلیحاتی در زیر دریا در حال تشدید است و چین تولید نسل جدیدی از زیردریایی های مجهز به سلاح هسته ای را آغاز می کند که انتظار می رود برای اولین بار چالشی برای تلاش های رو به رشد ایالات متحده و متحدانش برای ردیابی آنها باشد.

- رقابت تسلیحاتی در زیر دریا در حال تشدید است و چین تولید نسل جدیدی از زیردریایی های مجهز به سلاح هسته ای را آغاز می کند که انتظار می رود برای اولین بار چالشی برای تلاش های رو به رشد ایالات متحده و متحدانش برای ردیابی آنها باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تحلیلگران و وابسته های دفاعی منطقه ای می گویند، شواهدی در حال پدیدار شدن است که چین در مسیر عملیاتی کردن زیردریایی مسلح به موشک بالستیک نوع 096 خود تا پیش از پایان دهه جاری است و پیشرفت هایی با کمک بی سر و صدای فناوری روسیه صورت گرفته است.

تحقیقاتی که در کنفرانس ماه مه در کالج جنگ دریایی ایالات متحده مورد بحث قرار گرفت و در ماه اوت توسط موسسه مطالعات دریایی چین در این کالج منتشر شد، پیش بینی می کند که بررسی و رصد زیردریایی های جدید بسیار سخت تر خواهد بود.

به گفته هفت تحلیلگر و سه وابسته نظامی مستقر در آسیا، این نتیجه معتبر است.

کریستوفر کارلسون، تحلیلگر بازنشسته زیردریایی و اطلاعات فنی نیروی دریایی که یکی از محققان بود، گفت: تایپ 096 یک کابوس خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رقابت تسلیحاتی آسیا و پیشرفت چین در زیردریایی های هسته ای

رقابت تسلیحاتی آسیا و پیشرفت چین در زیردریایی های هسته ای