مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 13:452023-09-23بين الملل

نامه کارشناسان هسته ای آمریکا به بایدن درباره مجوز غنی سازی اورانیوم به عربستان


گروهی از کارشناسان و مسؤولان سابق هسته ای و امور خاورمیانه آمریکایی از رییس جمهور این کشور خواستند به عربستان اجازه داشتن تأسیسات هسته ای به عنوان بخشی از معامله عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را ندهد.

- گروهی از کارشناسان و مسؤولان سابق هسته ای و امور خاورمیانه آمریکایی از رییس جمهور این کشور خواستند به عربستان اجازه داشتن تأسیسات هسته ای به عنوان بخشی از معامله عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را ندهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت آکسیوس آمریکا، 27 مسؤول سابق و کارشناس در زمینه هسته ای و امور خاورمیانه از احزاب دموکرات و جمهوری خواه آمریکا در نامه ای به جو بایدن، رییس جمهور این کشور اعلام کردند: غنی سازی اورانیوم در خاک عربستان می تواند ریاض را در آستانه دستیابی به سلاح هسته ای قرار دهد.

این واقعیتی است که باید مسؤولان سیاسی آمریکا مانع آن شوند.

در این نامه آمده است: حتی اگر تأسیسات غنی سازی اورانیوم در عربستان از سوی آمریکایی ها راه اندازی شود این مساله خطر گسترش سلاح هسته ای را به ویژه در سایه اظهارات محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان درباره سلاح هسته ای افزایش می دهد.

تهدیدات عربستان به رفتن به چین برای دستیابی به تکنولوژی هسته ای نباید دلیلی برای تغییر سیاست آمریکا درباره غنی سازی هسته ای باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه کارشناسان هسته ای آمریکا به بایدن درباره مجوز غنی سازی اورانیوم به عربستان

نامه کارشناسان هسته ای آمریکا به بایدن درباره مجوز غنی سازی اورانیوم به عربستان