مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 14:002023-10-22سياسي

تاریخچه انجمن تبلیغات اسلامی را در اثر جدید سوره مهر بخوانید


کتاب «انجمن تبلیغات اسلامی» به قلم رئوف گوهریان در انتشارات سوره مهر به چاپ رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب انجمن تبلیغات اسلامی به قلم رئوف گوهریان در انتشارات سوره مهر به چاپ رسید.

  انجمن تبلیغات اسلامی (1340 ـ 1321 ش) به چگونگی شکل گیری و عملکرد انجمن به عنوان یک تشکل دینی و مذهبی فراگیر در دوره پهلوی دوم می پردازد.

کتاب با تبیین زمینه های ظهور سلطنت پهلوی و نحوه به قدرت رسیدن رضاخان، به تظاهرات شبه مذهبی او نظری می اندازد و فضای مذهبی ایران قبل از شهریور 1320 را برای خوانندگان ترسیم می کند.

در ادامه نویسنده، انجمن تبلیغات اسلامی را که با هدف تبلیغ دین اسلام و اشاعه توحید و تعلیم اخلاق اسلامی در ایران و سایر کشورهای جهان شکل گرفت، همراه با منشورات انجمن به تفصیل معرفی می کند.

کتاب در سه فصل مقدمات و زمینه شکل گیری انجمن تبلیغات اسلامی ، شکل گیری و عملکرد انجمن تبلیغات اسلامی و فعالیت های مطبوعاتی ـ انتشاراتی انجمن تبلیغات اسلامی به بررسی تاریخ نهادها و تشکیلات دینی در دوره پهلوی دوم می پردازد.

بزرگسالان به ویژه علاقه مندان به تاریخ مذهبی ایران معاصر، نهادها، تشکیلات دینی و مذهبی در دهه های 1320 تا 1340 شمسی می توانند مخاطبان اصلی کتاب باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخچه انجمن تبلیغات اسلامی را در اثر جدید سوره مهر بخوانید

تاریخچه انجمن تبلیغات اسلامی را در اثر جدید سوره مهر بخوانید