مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 13:102023-10-11اقتصادي

بازار ساخت و ساز مسکن از رکود خارج می شود؟


کارشناسان در تحلیل چرایی کاهش روند ساخت و ساز از کمبود شدید زمین در پایتخت، افت حاشیه سود ساخت مسکن و همچنین افزایش بی ثباتی اقتصادی به عنوان مهمترین علل کوچ سازندگان ملک در تهران یاد می کنند.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از اطلاعات آنلاین ، وعده ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال یکی از وعده های پرسروصدای حجت الاسلام رییسی و دولت وی بوده است.

اگرچه رییس دولت و برخی از اعضای کابینه همچنان بر این شعار انتخاباتی تاکید می کنند اما برخی از گزارشات فنی - تخصصی نشان می دهد که این وعده  نه تنها محقق نشده است، بلکه احتمالا هرگز محقق نشود.

  خاطره افکار عمومی هنوز اخبار و گزارشات دولتمردان کابینه رییسی مبنی بر مقاومت برخی از وزارت خانه ها در واگذاری زمین یا دیگر تجهیزات مورد نیاز اجرای این شعار انتخاباتی را به خاطر دارند.

اما دولت رییسی با گذشت دو سال و اندی همچنان بر این وعده اصرار دارد.

البته تغییر و جابه جایی هم در سطح  وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته اما برخی از مسائل از جمله عدم تحقق منابع مالی مورد نیاز همچنان دردسرساز نشان می دهد.

به گفته بسیاری از کارشناسان، دولت رییسی تلاش می کند تا اولا از طریق منابع بانکی و ثانیا از طریق قیمت گذاری بر مصالح ساختمانی اصلی مانند سیمان و فولاد و احتمالا حتی خارج کردن این شرکت ها از بورس کالا به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار ساخت و ساز مسکن از رکود خارج می شود؟

بازار ساخت و ساز مسکن از رکود خارج می شود؟