مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 12:402023-09-23اجتماعي

40 مدرسه اصفهان در کام «فرونشست»


پیشروی فرونشست زمین در اصفهان، سازه های مسکونی و مدارس را درگیر کرده است وبیش از 40 مدرسه در این استان باید تخلیه شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، زمین زیر پای مدارس اصفهان خالی است، ترک بر سقف و دیوارهای کلاس های درس، آزمایشگاه، نمازخانه، آبخوری و راه پله ها نقش بسته و شکاف های عمیق بر دیوارهای حیاط و آسفالت زمین مدرسه خودنمایی می کند.

فرونشست زمین حالا دامن گیر آموزش و پرورش اصفهان شده است؛ دامنگیر اصلی ترین نهاد اجتماعی که سال هاست با کمبود فضای آموزشی برای تعلیم و تربیت یک میلیون دانش آموز در این استان دست و پنجه نرم می کند.

استانی که از 30 هزار کلاس درس فعال آن 10 هزار کلاس قدمت بالای 40 سال دارند و با روش های سنتی و بدون درنظر گرفتن آیین نامه های خاص ساخته شدند و از این 10 هزار کلاس فرسوده به گفته مسئولان اصفهانی، سه هزار کلاس نیازمند تخریب است.

اگر چه سازمان نوسازی مدارس اعلام کرده که در حال تدوین برنامه ای بلندمدت برای بازسازی این تعداد مدارس فرسوده در استان است اما سرعت پیشروی فرونشست زمین در شهر تاریخی اصفهان، گوی سبقت را از برنامه های مدون مسئولان ربوده و احتمال ریزش فضاهای آموزشی در برخی مناطق اصفهان بر اثر این پدیده حالا باعث شده برخی مدارس به طور کلی تخریب و برخی دیگر نیز بازسازی و بهسازی شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 مدرسه اصفهان در کام «فرونشست»

40 مدرسه اصفهان در کام «فرونشست»