مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 10:502023-10-07اقتصادي

تولید حدود 8 میلیون تن از موادغذایی کشور در مازندران


رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه حدود 8 میلیون تن از موادغذایی کشور در مازندران تامین می شود، گفت: 3 هزار فعال حوزه دامپزشکی در این استان، -  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر، حسن عنایتی در مراسم بزرگداشت روز ملی دامپزشک با اشاره به اینکه یکی از حوزه های پشتیبان بخش کشاورزی، دامپزشکی است، اظهار کرد: در جهان کنونی بهداشت و سلامت انسان از بهداشت و سلامت جانوران جدایی ناپذیر است.

 وی افزود: بخش عمده ای از پروتیین جامعه شامل گوشت، شیر و تخم مرغ است و در رشد سلامت تأثیر بسزایی دارد که نظارت و دقت فعالان حوزهٔ دامپزشکی در این زمینه می تواند باعث پیشگیری از بحران های بسیاری شود.

  سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه دامپزشکی بیشترین نقش را سلامت غذا را دارد، ادامه داد: همت و تلاش جامعهٔ دامپزشکان می تواند جامعه را به سمت سلامت ببرد و برعکس اگر این تلاش مضاعف نشود، سلامت غذای جامعه به خطر میفتد.

 * کنترل دامپزشکی بر 820 بیماری مشترک انسان و دام  وی با تأکید بر 820 بیماری مشترک میان انسان و حیوان اضافه کرد: دامپزشکی نقش اساسی در تأمین سلامت جامعه دارد؛ زیرا باتوجه به رشد جمعیت در کشور و انتشار عوامل بیماری زای نوپدید و بازدید در دنیا، این بیماری های مشترک بین انسان و دام می تواند سلامت جامعه را ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید حدود 8 میلیون تن از موادغذایی کشور در مازندران

تولید حدود 8 میلیون تن از موادغذایی کشور در مازندران