مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 22:552023-09-25بين الملل

هشدار اوربان به اوکراین درباره حقوق اقلیت مجارستانی


نخست وزیر مجارستان روز دوشنبه به اوکراین هشدار داد تا زمانی که حق اقلیت مجارستانی ساکن در اوکراین در استفاده از زبان مادری شان برسمیت شناخته نشود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان هشدار داد تا زمانی که کی یف حق اقلیت مجارستانی در اوکراین در استفاده از زبان شان را برسمیت نشاند، در هیچ موضوع بین المللی از کی یف حمایت نخواهد کرد.

وی که در پارلمان صحبت می کرد، به قانون تصویب شده در سال 2017 در اوکراین اشاره کرد که حق اقلیت ها در استفاده از زبان شان در مدارس را محدود می کند.

اوربان معتقد است که این قانون حقوق حدود 150 هزار نفر از مجارستانی ها در استفاده از زبان مادری شان به خصوص در آموزش را محدود می کند.

اوربان در ادامه گفت: آنها می خواهند مدارس مجارستانی را به مدارس اوکراینی تبدیل کنند و اگر این عملی نشود، مدارس را خواهند بست .

وی اضافه کرد: ما از اوکراین در هیچ موضوعی در عرصه بین الملل حمایت نخواهیم کرد تا زمانی که این کشور درباره قانونی که حقوق مجارستانی ها را تضمین کند، تجدید نظر کند .

این سخنان اوربان چند روز پس از آن مطرح می شود که اورسولا ون در لاین رییس کمیسیون اتحادیه اروپا، چشم انداز این اتحادیه را که شامل اوکراین نیز می شود، مطرح کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار اوربان به اوکراین درباره حقوق اقلیت مجارستانی

هشدار اوربان به اوکراین درباره حقوق اقلیت مجارستانی