مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 15:102023-09-23بين الملل

رویترز: دستیاران بایدن با ویتنام بر سر یک توافق تسلیحاتی بزرگ گفت وگو می کنند


طبق گفته های دو فرد مطلع، دولت جو بایدن در حال مذاکره با ویتنام بر سر توافقی برای «بزرگترین انتقال تسلیحات در تاریخ» میان این دو دشمن سابق جنگ سرد است؛ - طبق گفته های دو فرد مطلع، دولت جو بایدن در حال مذاکره با ویتنام بر سر توافقی برای بزرگترین انتقال تسلیحات در تاریخ میان این دو دشمن سابق جنگ سرد است؛ اقدامی که می تواند چین را خشمگین و روسیه را از مرکز توجه دور کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از این افراد مطلع گفت، همزمان با اینکه ویتنام بر سر دریای چین جنوبی با پکن تنش هایی دارد، یک بسته توافقی که شاید سال آینده میلادی به سرانجام برسد، می تواند شراکت تازه ارتقاء یافته بین واشنگتن و هانوی را با فروش جنگنده های اف-16 آمریکایی تکمیل کند.

این توافقنامه هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد و شروط دقیق آن مشخص نشده است اما موضوع کلیدی در گفت وگوهای اخیر مقامات ویتنامی-آمریکایی در هانوی، نیویورک و واشنگتن بوده است.

یکی دیگر از این منابع بدون آنکه نام خود را ذکر کند، گفت که واشنگتن در حال بررسی یک شرایط ویژه مالی برای تجهیزات گران قیمت است که می تواند به هانوی با کمبود نقدینگی کمک کند تا از وابستگی دیرینه خود به تسلیحات ارزان روسیه دور شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویترز: دستیاران بایدن با ویتنام بر سر یک توافق تسلیحاتی بزرگ گفت وگو می کنند

رویترز: دستیاران بایدن با ویتنام بر سر یک توافق تسلیحاتی بزرگ گفت وگو می کنند