مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 15:102023-10-14ورزشي

بازی های بومی محلی ریشه در سنت و فرهنگ هر منطقه دارند


دبیر ورزش های بومی محلی شهرستان صومعه سرا با اشاره به اینکه این ورزش ها ریشه در فرهنگ و سنت منطقه دارند و در ابتدا بازی بوده و در محیطی رفاقتی و با هدف تفریح انجام می شده، - گفت: 11 خانه ورزش روستایی توسط این هیئت در شهرستان ساماندهی شده است.

شاهرخ سمیع زاده در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ورزش روستایی و بومی محلی در واقع یک سری از بازی های سنتی هستند که در گذشته به عنوان بازی و ایجاد نشاط در بین کودکان و رسمی تر آن در بین بزرگسالان برای نشان دادن قدرت بدنی آنها در مراسمات و جشن ها انجام م گرفت و تا به امروز نیز ادامه دارد.

وی افزود: برای مثال کشتی گیله مردی، لافند بازی و یا کُنده زنی را می توان نام برد که این ورزش ها در ابتدا یک بازی بودند و در بازی برد و باخت هدف نیست و بیشتر برای ایجاد نشاط تفریح برگزار می شود.

سمیع زاده تصریح کرد: آغوز بازی، دستمال بازی و قش بازی بخاطر هیجان زیادی که دارد بسیاری افراد مشتاق هستند که بازی کنند و خیلی از بچه های مدارس از این بازی ها استقبال می کنند.

وی با بیان اینکه دستمال بازی جزء بازی های مخصوص شهرستان صومعه سرا است، افزود: ولی کشتی گیله مردی، طناب کشی، هفت سنگ مهارتی، بازی هفت سنگ، دال ،پلان چوب کشی، آغوزبازی به همت مربیان وررزشی که در کلاس های مربیگری بومی محلی آموزش دیده اند در شهرستان صومعه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازی های بومی محلی ریشه در سنت و فرهنگ هر منطقه دارند

بازی های بومی محلی ریشه در سنت و فرهنگ هر منطقه دارند