مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 10:302023-09-30اقتصادي

حوادث ناشی از کار سالانه 4 درصد تولید ناخالص داخلی کشور را هدر می دهد


معاون روابط کار وزیر تعاون با بیان اینکه حوادث ناشی از کار در سال 1400 تعداد 8 هزار و 931 مورد بود که این رقم در 1401 به 7 هزار و 900 مورد رسید و حاکی از کاهش 14 درصدی است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اولین همایش ملی ایمنی و بهداشت شغلی امروز با حضور صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکل های کارگری و کارفرمایی در سالن تلاش وزارت تعاون در حال برگزار است.

در این همایش، علی حسین رعیتی فرد، معاون روابط کار وزارت تعاون، اظهار داشت: لایحه پیوستن ایران به مقاوله نامه 155 سازمان بین المللی کار در آذرماه 1400 در مجلس تصویب و پس از آن از سوی رییس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

وی گفت: پیوستن ایران به مقاوله نامه 155 سازمان جهانی کار موجب می شود موارد ایمنی در کارگاه های تولیدی برای حفظ نیروی کار و کاهش حوادث و بیماری های شغلی رعایت شود.

در این زمینه لازم است ایمن سازی محیط کار، تأمین استاندارد ماشین آلات و تجهیزات تولیدی، تأمین کار سالم و صلاحیت دار و حفظ نیروی کار در دستوکار قرار گیرد.

معاون روابط کار وزیر تعاون با بیان اینکه نیروی کار یکی از عوامل مهم تولید به شمار می رود، گفت: هداف از این مقاوله نامه حفظ نیروی کار و کاهش هزینه های حوادث و بیماری های شغلی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حوادث ناشی از کار سالانه 4 درصد تولید ناخالص داخلی کشور را هدر می دهد

حوادث ناشی از کار سالانه 4 درصد تولید ناخالص داخلی کشور را هدر می دهد