مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 12:202023-09-27اجتماعي

نحوه حفاظت از «کتیبه های گنجنامه» نیاز به تشکیل کمیته فنی دارد


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اعلام کرد: به منظور تعیین نحوه حفاظت از کتیبه های تاریخی گنجنامه نیاز به تشکیل کمیته فنی است.

- نحوه حفاظت از کتیبه های گنجنامه نیاز به تشکیل کمیته فنی دارد ایسنا/همدان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان اعلام کرد: به منظور تعیین نحوه حفاظت از کتیبه های تاریخی گنجنامه نیاز به تشکیل کمیته فنی است.

محسن معصوم علیزاده در گفت وگو با ایسنا، در زمینه آسیب های احتمالی وارده به کتیبه های گنجنامه از سوی مسافران و گردشگری اظهار کرد: با توجه به اینکه کتیبه های گنجنامه به ثبت ملی رسیده، دارای ضوابط و قواعد خاصی است و نباید از آن عدول کرد به طوریکه نمی توان خارج از ضوابط حریم و عرصه تصمیمی گرفت.

وی با اشاره به اینکه مولاژ کتیبه های گنجنامه در موزه هگمتانه نصب است، افزود: نیاز است با تشکیل کمیته فنی و براساس ضوابط و محدودیت های موجود موضوع ایجاد حفاظ مورد بررسی قرار گیرد و براساس نظر کارشناسان ذیربط نسبت به اتخاذ تصمیم در این زمینه اقدام خواهد شد.

معصوم علیزاده با اشاره به اینکه باید در این زمینه تصمیم مدیریتی گرفته شود نه احساسی، تصریح کرد: باید در کمیته فوق نسبت به ارائه راهکار مناسب در زمینه حفاظت از این اثر 2500 ساله تصمیم گیری صورت گیرد هر چند در طول این سال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نحوه حفاظت از «کتیبه های گنجنامه» نیاز به تشکیل کمیته فنی دارد

نحوه حفاظت از «کتیبه های گنجنامه» نیاز به تشکیل کمیته فنی دارد