مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 13:102023-09-28اقتصادي

از مونتاژکاری به خودروسازی با دستورالعمل محاسبه و تهیه گزارش ساخت داخل


به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی؛ ابلاغ دستورالعمل نحوه محاسبه و تهیه گزارش ساخت داخل خودرو را باید یک گام مثبت در راستای حمایت از قطعه سازان و خودروسازان در جهت افزایش درصد داخلی سازی با اتکا به اطلاعات شرکت های خودروساز و حذف شرکت بازرسی به عنوان واسطه تایید اطلاعات خودروسازان دانست.

ساخت داخل و افزایش داخلی سازی در صنعت خودرو در سال های پس از تحریم صنعت خودرو به یک بحث فراگیر تبدیل و اقدامات زیادی در همین راستا انجام شد که بیشتر آن ها نتایج ملموسی نداشت.

برگزاری میزهای ساخت داخل در چند دوره و در نهایت رها کردن بی نتیجه آن یک مثال از چندین مورد اقدامات شکست خورده در حوزه داخلی سازی و افزایش ساخت داخل خودرو است.

با این وجود باید ابلاغ دستورالعمل نحوه محاسبه و تهیه گزارش ساخت داخل خودرو را یک راهکار اساسی در جهت حذف بروکراسی اداری و افزایش عمق ساخت داخل با اتکا به اطلاعات خودروسازان بدانیم که می تواند گره گشای مشکلات خودروسازان و حمایت از خودروسازانی باشد که با تلاش بسیار و صرف هزینه و سرمایه گذاری، موفق به ثبت داخلی سازی بیش از درصدهای مقرر، شدند.

دستورالعمل نحوه محاسبه و تهیه گزارش ساخت داخل خودرو که به شرکت های خودروساز ابلاغ شده، هر چند ممکن است موجب نارضایتی برخی خودروسازان با تیراژ تولید اندک شود اما راهکار حمایتی من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از مونتاژکاری به خودروسازی با دستورالعمل محاسبه و تهیه گزارش ساخت داخل

از مونتاژکاری به خودروسازی با دستورالعمل محاسبه و تهیه گزارش ساخت داخل