مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مهر 1402 ساعت 01:302023-09-28سياسي

رجوع به کتاب خدا و اهل بیت(ع)، راه رسیدن به تقریب است


محقق و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم- در چهارمین وبینار سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی تصریح کرد: در مقابل تقریب، تبعید قرار دارد و تبعید به این معناست که کاری کرده شود که پیروان مذاهب مختلف از یکدیگر جدا گردند.

- آیت الله رضا استادی -محقق و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم- در چهارمین وبینار سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی تصریح کرد: در مقابل تقریب، تبعید قرار دارد و تبعید به این معناست که کاری کرده شود که پیروان مذاهب مختلف از یکدیگر جدا گردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی با بیان این که اکنون همه دنیا، یک دهکده شده است، اظهار کرد: در چنین شرایطی تقریب، بسیار بیشتر از گذشته اثر دارد و عدم تقریب نیز بسیار بیشتر از گذشته مضر است.

آیت الله استادی با اشاره به این که معنای تقریب این نیست که شیعه، سنی شود یا اهل سنت، شیعه گردند، گفت: معنای تقریب این است که همه آنها در مشترکات خود دست به اقداماتی زنند که به نفع کل عالم اسلام باشد.

وی راه رسیدن به تقریب را رجوع به پیامبر اسلام(ص) و حدیث ثقلین که مورد قبول شیعه و سنی است، عنوان کرد و افزود: نقطه مقابل این قضیه، بی اعتنایی به حدیث ثقلین است و این که بگوییم که ما کتاب و اهل بیت را قبول نداریم و هرکسی که این را بگوید در وادی وارد خواهد شد که روز به روز به جای تقریب، تبعید می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رجوع به کتاب خدا و اهل بیت(ع)، راه رسیدن به تقریب است

رجوع به کتاب خدا و اهل بیت(ع)، راه رسیدن به تقریب است