مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 مهر 1402 ساعت 11:512023-10-20اقتصادي

تولیدکنندگان چرا رغبتی برای صادرات ندارند؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، سیدیوسف حسینی؛ رییس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات اتاق بازرگانی تبریز در نود و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی اظهار کرد: مشکل رفع تعهدات ارزی یک موضوع فراگیر و در سطح ملی است، در استان آذربایجان شرقی نیز بیش از 500 واحد تولیدی با این موضوع درگیر هستند.

حسینی ادامه داد: مسئله تعهدات ارزی باعث ایجاد مشکلات عدیده ای برای صادرکنندگان شده و همچنین انگیزه برای صادرات را گرفته است، به طوری که بخش اعظمی از صادرکنندگان از صادرات کناره گیری کرده اند.

همچنین تحمیل هزینه های اضافی امکان رقابت را از ما گرفته است.

    افزایش تراز تجاری استان آذربایجان شرقی محمدجعفر عظمایی؛ مدیرکل صمت آذربایجان شرقی گفت: بر اساس تبصره 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تمام صادرکنندگان پس از انجام صادرات باید برابر با میزان ارز اظهاری شده، ارز به کشور وارد کنند.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از رفع تعهد ارزی برای صادرکنندگان گفت: در حال حاضر بسیاری از شرکت ها آماده رفع تعهد ارزی هستند، اما ساز و کار اجرایی برای تعهد ارزی صادرات بین سال های 97 تا 1400 تعریف نشده است، البته این امر در دستور کار وزیران قرار دارد و در صورت تحقق، 50 درصد مشکل صادرکنندگان و کارت های تعلیقی حل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولیدکنندگان چرا رغبتی برای صادرات ندارند؟

تولیدکنندگان چرا رغبتی برای صادرات ندارند؟