مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 08:052023-10-14سياسي

گردشگری؛ فرصتی برای توسعه پایدار شهرهای مازندران


گردشگری نقش بسیار مهمی در توسعه شهرهای مازندران دارد و پایداری وضعیت مطلوب شهرها را در حوزه های مختلف سیاس، اقتصادی ، فرهنگی، اجتماعی و تاریخی فراهم می سازد.

- ارائه تحلیل های جامع گردشگری شهری، باتوجه به اهمیت و ابعاد گسترده فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، روانی، اقلیمی و اجتماعی آن از دل مشغولی های اساسی متفکرین علوم و دولتمردان است و همچنین نباید از دغدغه مردم در این حوزه غافل ماند.

سکونتگاه های شهری از نظر فعالیت های گردشگری به دلایل متعددی چون مقصد، مسیر عبور و مراکز ارائه خدمات برای گردشگران از اهمیت بالایی برخوردار است.

موفقیت هر شهر در توسعه گردشگری شهری در وجود زیرساخت های مناسب شهری و مدیریت عاقلانه در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی است.

مهمترین وجوه مدیریت مقاصد گردشگری، تعیین فضاهای گردشگری شهر است که بیشتر گردشگران در دید و بازدید از شهر، آن فضاها را مورد استفاده قرار می دهند.

برنامه ریزی گردشگری برای شهرهای کوچک و بزرگ به دلیل سودمندی های اقتصادی و افزایش درآمدهای عمومی، اشتغال و روش های مهمی که در حمایت از تسهیلات و خدمات شهری و کمک و نگهداری در بازسازی اماکن تاریخی و توریستی استفاده می شود، اهمیت بسزایی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگری؛ فرصتی برای توسعه پایدار شهرهای مازندران

گردشگری؛ فرصتی برای توسعه پایدار شهرهای مازندران