مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 12:252023-10-01فرهنگي

چرم دوزی هنری بە درازای تاریخ


استان کردستان دارای ظرفیتی عظیم در حوزە صنایع دستی است کە نقش بسزایی در توسعە اقتصادی استان و تامین معیشت خانوارها دارد.

- ایسنا/کردستان استان کردستان دارای ظرفیتی عظیم در حوزە صنایع دستی است کە نقش بسزایی در توسعە اقتصادی استان و تامین معیشت خانوارها دارد.

صنایع دستی یکی از میراث ارزشمند هنری استان کردستان است کە از روزگاران گذشتە برای نسل های بعد بە یادگار ماندە و بخشی از فرهنگ مردم این دیار است؛ هنرهایی کە شاهکار دست زنان و مردان هنرمندی است کە هنوز هم، گذشت روزگار نتوانستە گرد فراموشی برآن بپاشد؛ از آن جمله می توان به هنر زیبای چرم دوزی اشاره کرد که جذابیت و زیبایی و ظرافت خود را حفظ کردە و طرفداران بسیاری هم دارد.

هیوا گروسی از جمله هنرمندان توانمندی است که در این زمینه با راه اندازی یک کارگاه کوچک اما پر از خلاقیت توانسته است اقدام به تولید محصولات چرم دوزی و عرضه آن به استان های سراسر کشور کند.

این صنعتگر فعال سنندجی که سالهاست چرم دوزی می کند، گفت: در رشته گرافیک تحصیل کردم و برای طراحی لوگو با یک شرکت چرم دوزی همکاری داشتم، رفته رفته در این شرکت به این هنرصنعت علاقمند شده و حدود 10 سال به صورت جدی مشغول به کار شدم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرم دوزی هنری بە درازای تاریخ

چرم دوزی هنری بە درازای تاریخ