مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 08:202023-10-16بين الملل

آب شرب 3 میلیون نفر از دریا تامین می شود


مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برنامه ما این است که تا پایان دولت با تامین سالانه 645 هزار متر مکعب آب شیرین شده از دریا 3 میلیون نفر را در مناطق نوار ساحلی جنوبی تحت پوشش منابع آب شرب نامتعارف قراردهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، آب شرب پایدار بهداشتی از مهم ترین نیازهای هر خانواده و جامعه است و قطعی چندساعته آن می تواند مشکلات زیادی برای مردم به وجود آورد.

 بر اساس به روزترین آمار از شاخص آب رسانی در ایران که در شهریورماه سال 1402 محاسبه شده است، 97.

76 درصد از جمعیت ایران به آب شرب پایدار دسترسی دارند و این شاخص در ایران از بسیاری کشورهای دنیا نظیر ایالات متحده آمریکا، روسیه، دانمارک، ایتالیا، پرتغال و سوییس بیشتر است.

این آمار آب رسانی در شرایطی به ثبت می رسد که کشور ما در یک منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده و همواره محدودیت منابع آبی بخش مهمی از مسائل شهرها و روستاهای کشور بوده است.

با توجه به شرایط کنونی یکی از راهبردهای منتخب در حوزه خدمات آبرسانی، رویکرد حل مسئله آب به صورت روستا به روستا و شهر به شهر است.

در همین راستا به منظور بررسی آخرین شرایط تامین آب شرب کشور به سراغ هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور رفتیم، تا پیرامون این مسئله با وی به گفت وگو بنشینیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آب شرب 3 میلیون نفر از دریا تامین می شود

آب شرب 3 میلیون نفر از دریا تامین می شود