مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 17:202023-10-02سياسي

رسانه های بیگانه و مدل شبکه سازی های لانه زنبوری


یزدانی کارشناس مسائل سیاسی و رسانه بیان کرد: تمام تلاش رسانه بر این است که با مدل لانه زنبوری اراده ی خود را به مخاطب تحمیل کند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - برنامه امواج شبهه در گفت و گو با دکتر علیرضا داودی(کارشناس و تحلیلگر ارشد رسانه) و دکتر محمد یزدانی(کارشناس مسائل سیاسی و رسانه) به بررسی رسانه های بیگانه و مدل شبکه سازی های لانه زنبوری پرداخت.

شبکه سازی های لانه زنبوری در رسانه های بیگانه داودی کارشناس و تحلیلگر ارشد رسانه در پاسخ به این سوال که مدل شبکه سازی های لانه زنبوری در رسانه های بیگانه چگونه است، گفت: در حوزه لانه زنبوری معمولا دو قاعده مهم است.

البته این با نظریه معروف متفاوت است و بیشتر حوزه رسانه و امنیت را دربر می گیرد و دارای چارچوب های متفاوت است.

دو اصل در این شبکه سازی از نظر رسانه های بیگانه حائز اهمیت است.

یک؛ سلب اراده ی پیش بینی شده از مخاطب.

دو؛ تحمیل اراده پیش بینی نشده به مخاطب.

این دو مورد پایه ساخت این شبکه است.

در اولی زمانی که اراده ی پیش بینی شده ی مخاطب که به دنبال چیز دیگری است، سلب می شود در حالیکه مخاطب در این سلب هیچ اراده ای از خود ندارد.

اما به دلیل وارد کردن قاعده ای به اسم اطلاعات شیرین یا لزج مخاطب احساس رضایت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسانه های بیگانه و مدل شبکه سازی های لانه زنبوری

رسانه های بیگانه و مدل شبکه سازی های لانه زنبوری