مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 16:302023-09-23اجتماعي

نمونه های فضایی در حال بازگشت به زمین


تلسکوپ آژانس فضایی اروپا(ESA) اولین نما از بازگشت ماموریت OSIRIS-REx را که قرار است نمونه های جمع آوری شده از سیارک بنو(Bennu) را در تاریخ 24 سپتامبر به زمین بیاورد، - تلسکوپ آژانس فضایی اروپا(ESA) اولین نما از بازگشت ماموریت OSIRIS-REx را که قرار است نمونه های جمع آوری شده از سیارک بنو(Bennu) را در تاریخ 24 سپتامبر به زمین بیاورد، نشان می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، یک لکه نور در آسمان تاریک، اولین نما از یک فضاپیماست که از یک سیارک دوردست به زمین باز می گردد.

فضاپیمای OSIRIS-REx که در سه سال گذشته در حال کاوش در یک سیارک نزدیک به زمین موسوم به بنو(Bennu) بوده است، در راه تحویل نمونه ای از این سنگ فضایی باستانی به زمین است.

این تصویر توسط تلسکوپ ایستگاه زمینی نوری (OGS) در شهر تنریف(Tenerife) در 16 سپتامبر گرفته شده است، در حالی که OSIRIS-REx حدود 4.

66 میلیون کیلومتر از زمین فاصله داشت.

این تصویر ترکیبی از 90 فریم جداگانه است که هر فریم حاصل از نورگیری 36 ثانیه ای است.

تلسکوپ OGS یک ابزار همه کاره است که می تواند وظایف مختلفی را در رصد فضا انجام دهد.

این تلسکوپ در ابتدا برای نظارت بر زباله های فضایی و آزمایش فناوری های ارتباطی لیزری طراحی شده بود، اما دامنه خود را برای مطالعه سیارک های نزدیک به زمین و انجام کارهای نجومی در شب نیز گسترش داده است و حتی ده ها ریزسیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمونه های فضایی در حال بازگشت به زمین

نمونه های فضایی در حال بازگشت به زمین