مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 07:552023-10-04پزشكي

علائم اختلالات شنوایی در کودکان را بشناسید


دانشیار گروه شنوایی شناسی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر اهمیت تشخیص زودرس اختلالات شنوایی تاکید کرد.

- جی پلاس، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تأکید براهمیت تشخیص زودهنگام اختلالات شنوایی، گفت: هر چه تشخیص اختلالات شنوایی زودتر باشد، مداخلات توانبخشی شنوایی سریعتر انجام می گیرد.

سلامت نیوز نوشت؛ احمد ناظری، دانشیار گروه شنوایی شناسی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تشخیص زودرس اختلالات شنوایی باعث ارائه بهتر خدمات و مداخلات درمانی و توانبخشی شنوایی و در نتیجه باعث کاهش تعداد ناشنوایان می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی غربالگری شنوایی کودکان در بدو تولد و هنگام ورود به مدرسه در تمام کشور، گفت: در این طرح در قالب دو آزمون و با استفاده از ابزار غربالگری در نخستین ساعات زندگی نوزاد ارزیابی و بررسی عصب شنوایی و گوش داخلی انجام می شود و سلامت شنوایی وی بررسی می شود.

به گفته وی غربالگری شنوایی در بدو ورود به مدرسه نیز در قالب طرح ملی سنجش انجام می شود.

دانشیار دانشگاه افزود: در صورت وجود علائم مربوط به اختلال شنوایی، کودک به کلینیک شنوایی سنجی ارجاع می شود تا ضمن انجام آزمون، کمیت و کیفیت کاهش شنوایی مشخص شده و درمان های دارویی و جراحی یا مداخلات توانبخشی برای آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علائم اختلالات شنوایی در کودکان را بشناسید

علائم اختلالات شنوایی در کودکان را بشناسید