مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 14:402023-10-01سياسي

طرح شفافیت به بن بست رسید؟


رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: اگر مجمع تشخیص مصلحت و هیئت نظارت از اجرای قانون شفافیت استثنا می شوند، استثنا شود، اما ان شاءالله شفافیت را به همه دستگاه های عمومی کشور و جاهایی که مردم دل نگرانی دارند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، ایسنا نوشت: محمد صالح جوکار، رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه نوبت صبح روز یکشنبه 9 مهر 1402 صحن مجلس در نشستی خبری با اشاره به راه اندازی سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس اظهار کرد: همزمان با طرح موضوع شفافیت در مجلس، سامانه بارگذاری آرای نمایندگان طراحی شد و نزدیک به 200 نفر از نمایندگان مجلس به این سامانه پیوستند.

این سامانه امروز قابل دسترس است و مردم می توانند با مراجعه به این سامانه در جریان آرای نمایندگان خود در مجلس به طرح ها و لوایح قرار بگیرند.

وی در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره سرنوشت طرح شفافیت قوای سه گانه پرداخت و گفت: پس از ارسال مصوبه مجلس به شورای نگهبان قانون اساسی، طی چهار نوبت رفت و برگشت، اصلاحات لازم درباره ایرادات شورای نگهبان در مجلس انجام شد.

در آخرین رفت و برگشت شورای نگهبان بر اساس اصل 112 قانون اساسی ایرادی مطرح کرد که به مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیئت عالی نظارت بر سیاست های کلی نظام مرتبط می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح شفافیت به بن بست رسید؟

طرح شفافیت به بن بست رسید؟