مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 09:102023-09-27سياسي

ممنوعیت سرمایه گذاری بانک ها از سپرده های مردم


کارشناس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: اموال غیرمنقول و سرمایه گذاری مستقیم و مشارکت حقوقی مهمترین مصادیق بنگاه داری بانک ها است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما موضوع برنامه گفتگوی ویژه خبری الزامات اجرایی و نظارتی برای خروج بانک ها از بنگاهداری بود که با حضور میهمانان برنامه آقایان  دکتر میثم خسروی، کارشناس  مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ‏، دکتر طهماسب مظاهری، رییس کل اسبق بانک مرکزی و آقای سیدعلی اکبر میرعمادی، مدیر اداره ارزیابی سلامت نظام بانکی بررسی شد.

سؤال: اگر بخواهیم همین ابتدا یک تقسیم بندی داشته باشیم بین شرکت داری و بنگاهداری بانک ها، بفرمایید الان بانک های ما در چه وضعیتی هستند و آن چیزی که ما داریم امشب راجع به آن صحبت می کنیم، یعنی بنگاهداری بانک ها در نظام بانکی، چه ضرر هایی می زند به اقتصاد کشور؟ خسروی: ببینید به یک معنا بانک ها یا براساس بدهی تأمین مالی می کنند یعنی تسهیلات پرداخت می کنند یا خودشان رأساً اقدام به سرمایه گذاری می کنند.

طبیعی است که قسمت اول یعنی تأمین مالی مبتنی بر بدهی موضوع گفتگوی امشب نیست، اگرچه خود آن نکاتی قابل بیان دارد آنجا، مسئله ای که امشب یک مقدار شاید بتوانیم راجع به آن گفتگو کنیم، تأمین مالی مبتنی بر سرمایه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت سرمایه گذاری بانک ها از سپرده های مردم

ممنوعیت سرمایه گذاری بانک ها از سپرده های مردم