مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 09:102023-10-08دانش

استفاده از سیستم های کنترلی به منظور بهبود رفتار لرزه ای سازه ها


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پگاه نادرپورشاد دانش آموخته ای دانشگاه صنعتی امیرکبیر و محقق طرح «کنترل تطبیقی تحمل پذیر عیب مبتنی بر شبکه عصبی دینامیکی در سازه های بلند مرتبه» گفت: - محققان دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به ارائه روشی جهت طراحی سیستم های کنترلی برای بهبود رفتار لرزه ای سازه ها شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پگاه نادرپورشاد دانش آموخته ای دانشگاه صنعتی امیرکبیر و محقق طرح کنترل تطبیقی تحمل پذیر عیب مبتنی بر شبکه عصبی دینامیکی در سازه های بلند مرتبه گفت: استفاده از سیستم های کنترلی به منظور بهبود رفتار سازه ها در برابر بار های دینامیکی مانند زلزله، در دهه های اخیر مورد توجه قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه روش های کنترل سازه به سه دسته کلی غیرفعال، فعال و نیمه فعال تقسیم می شوند، گفت: روش کنترلی غیرفعال قابل اعتمادترین روش کنترلی است که در آن با نصب کردن وسیله ای به نام میراگر به سازه پاسخ سازه به تحریک زلزله کنترل می شود.

وی ادامه داد: در واقع میراگر وسیله ای است که انرژی واردشده به سازه را در اثر زلزله میرا می کند.

نمونه استفاده از سامانه های غیرفعال، در ساختمان بلند تایپه 101 (Taipei101) است که تا سال 2006 بالاترین تعداد طبقات مسکونی را داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده از سیستم های کنترلی به منظور بهبود رفتار لرزه ای سازه ها

استفاده از سیستم های کنترلی به منظور بهبود رفتار لرزه ای سازه ها