مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 10:452023-09-25سياسي

چند نکته درباره زبان فارسی در برنامه هفتم توسعه


برنامه هفتم توسعه پیشنهادهایی چون ایجاد جایزه ای برای پاسداشت زبان فارسی، روزآمد شدن قانون ممنوعیت به کارگیری اسامی بیگانه و برنامه ای برای تأمین و تقویت زیرساخت های فناورانه توسعه خط و زبان فارسی در فضای مجازی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در ماده الحاقی 41 لایحه برنامه هفتم توسعه کشور (1403 تا 1407)، سه بند به زبان فارسی اختصاص دارد؛ بند نخست: فرهنگستان زبان و ادب فارسی مکلف است با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادهای ذی ربط به منظور اهدای جایزه ملی پاسداشت زبان فارسی نسبت به تدوین آیین نامه جایزه مذکور و تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی ظرف سه ماه سال اول اجرای برنامه اقدام کند.

این در حالی است که سال 1401، نخستین دوره جایزه قند پارسی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور پاسداشت زبان فارسی برگزار شده است؛ در واقع جایزه ای برای پاسداشت زبان فارسی داشته ایم.

یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی، با اشاره به این که این لایحه هنوز مصوب نشده و امکان دارد از دستور کار خارج شود و بعد از تصویب و ابلاغ می توان درباره آن گفت وگو کرد، به ایسنا گفت: اصل این که جایزه ای برای زبان فارسی داشته باشیم، برای زبان فارسی خوب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند نکته درباره زبان فارسی در برنامه هفتم توسعه

چند نکته درباره زبان فارسی در برنامه هفتم توسعه