مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 22:552023-10-02بين الملل

دستاویز جدید آمریکا برای گریز از تعهدات برجامی: لغو مجوز بازرس های آژانس


دولت آمریکا امروز دوشنبه موضوع لغو انتصاب بازرس های آژانس اتمی در ایران را دستاویز عدم عمل به تعهدات هسته ای خود قرار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دولت جو بایدن ، رییس جمهور آمریکا که به وعده خود برای بازگشت به تعهدات برجامی عمل نکرده امروز دوشنبه دستاویز جدیدی برای خلف وعده خود پیدا کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری امروز مدعی شد که واشنگتن به دلیل جلوگیری ایران از حضور بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به بازگشت به توافق هسته ای فکر نمی کند.

بعد از صدور بیانیه ضد ایرانی در شورای حکام آژانس اتمی جمهوری اسلامی ایران مجوز 8 بازرس آلمانی و فرانسوی این نهاد بین المللی در ایران را لغو کرد.

سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس روز سه شنبه 21 شهریور و در حاشیه نشست فصلی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، مدعی شدند که ایران به تعهدات بیانیه مشترک با آژانس بین المللی انرژی اتمی در ماه مارس گذشته، پایبند نبوده است.

پس از آن بود که رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز شنبه 25 شهریور ماه در بیانیه ای اعلام کرد که ایران فعالیت چند بازرس با تجربه آژانس بین المللی انرژی اتمی را لغو کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستاویز جدید آمریکا برای گریز از تعهدات برجامی: لغو مجوز بازرس های آژانس

دستاویز جدید آمریکا برای گریز از تعهدات برجامی: لغو مجوز بازرس های آژانس