مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 15:252023-10-02سياسي

کشف 50 سکه باستانی از طرفین یک پرونده حقوقی در ممسنی


در جریان طرح یک دعوای حقوقی در شهرستان ممسنی از طرفین این پرونده 50 سکه دوره ساسانی کشف و دارندگان این سکه ها تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

- ایسنا/فارس در جریان طرح یک دعوای حقوقی در شهرستان ممسنی از طرفین این پرونده 50 سکه دوره ساسانی کشف و دارندگان این سکه ها تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ممسنی امروز، 10 مهرماه با اعلام این خبر گفت: پس از طرح دادخواستی در خصوص اختلاف بر سر سکه در دادگستری ممسنی شعبه رسیدگی کننده به این دعوای حقوقی در جرسان رسیدگی به اخلاف طرفین موضوع را به دادستانی شهرستان ممسنی اطلاع و دادیار جانشین با ورود به موقع ضمن رویت سکه های مورد اختلاف موضوع رادر قالب یک پرونده کیفری در دستور کار قرار می دهد.

رضا حسن زاده افزود: پس از کشف سکه های در منزل یکی از طرفین دعوی و انتقال آن به دادگستری با حضور کارشناس باستان شناسی و میراث فرهنگی اصالت و قدمت سکه ها بررسی شد و مشخص شد که سکه ها مربوط به دوره ساسانیان است.

وی با تأکید بر اینکه دستورات قضایی جهت انتقال سکه های میراثی به مراجع تخصصی صادر شده است، گفت: بر اساس قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش برای به دست آوردن اشیای عتیقه ممنوع است و مرتکبین به 6 تا 3 سال حبس محکوم می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف 50 سکه باستانی از طرفین یک پرونده حقوقی در ممسنی

کشف 50 سکه باستانی از طرفین یک پرونده حقوقی در ممسنی