مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1402 ساعت 08:152023-10-12اقتصادي

تدوین برنامه جامع توسعه تولید پسته در دستور کار است


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به اینکه جشنواره ملی پسته در شهرستان دامغان در حال برگزاری است، گفت: تدوین برنامه جامع توسعه تولید پسته در دستور کار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از دامغان، علی اصغر امامیون، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: 16 هزار و 900 هکتار باغ پسته در مناطق مختلف شهرستان دامغان با توجه به ارقام بومی سازگار و شناسایی شده و پایه های مناسب با آرایشی بسیار نزدیک به استانداردهای باغداری کاشت شده و از این میزان، 15 هزار هکتار آن باغات مثمر است.

وی گفت: برداشت پسته در ارقام زودرس از دهه اول مردادماه در منطقه حومه آغاز شده است و تا نیمه اول مهرماه در ارقام دیررس در دیگر مناطق شهرستان ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان اضافه کرد: با توجه به خسارت طوفان در اردیبهشت ماه امسال، پیش بینی می شود 14 هزار تن پسته خشک معادل 42 هزار تن پسته تازه از باغات شهرستان برداشت شود.

امامیون گفت: پسته های شهرستان عمدتاً از ژنوتیپ های بومی، شاه پسند، خنجری، عباسعلی و فرخی است که با توجه به شرایط سازگاری و تجاری بودن ژنوتیپ های مهاجر باغداران به توسعه و اصلاح باغات پسته خود به ژنوتیپ های اکبری، احمدآقایی و کله قوچی اقدام کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین برنامه جامع توسعه تولید پسته در دستور کار است

تدوین برنامه جامع توسعه تولید پسته در دستور کار است