مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 18:102023-09-27سياسي

سناتورهای آمریکایی: بعد از اکتبر چارچوبی برای تحریم برنامه موشکی ایران وجود ندارد


گروهی از نماینده های مجلس سنای آمریکا در بخشی از نامه خود به سه کشور اروپایی اذعان کرده اند که بعد از 18 اکتبر 2023 هیچ چارچوب چندجانبه ای برای مجاز کردن تحریم های بین المللی علیه برنامه موشکی ایران وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، گروهی از نمایندگان مجلس سنا از هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در آمریکا از سه کشور اروپایی خواسته اند از منقضی شدن محدودیت های موشکی علیه ایران در اکتبر سال جاری میلادی جلوگیری کنند.

آنها در بخشی از این نامه اذعان کرده اند بعد از اکتبر سال جاری میلادی هیچ چارچوب چندجانبه برای مجاز کردن تحریم های بین المللی علیه برنامه های موشکی و پهپادی ایران وجود ندارد.

  مطابق مفاد قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد که حدود 8 سال پیش برای تأیید برجام صادر شد  محدودیت های اعمال شده این سازمان در خصوص فعالیت های مربوط به موشک هالی بالیستیک ایران 18 اکتبر 2023 منقضی خواهند شد.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز 23 شهریور اعلام کرد نامه ای از فرانسه، انگلیس و آلمان دریافت کرده که در آن اعلام شده آنها قصد ندارد تحریم های موشکی علیه ایران را رفع کنند.

در نامه جدید که به امضای 31 قانونگذار از دو حزب آمریکا رسیده از تصمیم آلمان، فرانسه و انگلیس برای حفظ یکجانبه تحریم های موشکی علیه ایر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سناتورهای آمریکایی: بعد از اکتبر چارچوبی برای تحریم برنامه موشکی ایران وجود ندارد

سناتورهای آمریکایی: بعد از اکتبر چارچوبی برای تحریم برنامه موشکی ایران وجود ندارد